Direktlänk till inlägg 6 juni 2011

Första dagen i Norge

Av Christine - 6 juni 2011 11:24

Dagen började med frukost med mamma och morfar innan de åkte och sedan dess har jag hälsat på alla djuren (nej, jag kan inte se skillnad på grisarna eller lära mig getternas namn, men det löser sig). Hästarna verkar trevliga och i eftermiddag (under tiden som 81 ungar anländer) ska vi nog ge oss ut och rida en tur :) Har också blivit runt visad och fått lite tips och idéer längs vägen. Var hur som uppe alldeles försent igår (men det var det värt) så är en del trött nu, känns dock illa att gå och lägga sig redan så tänker värma rester från igår och chilla framför norska disney channel (nej, jag fattar inget, men disney är ju fantastiskt ;)). Ska försöka komma loss så jag kan ta lite bilder på djuren, mitt hus och området under eftermiddagen/kvällen. Några saker kan jag säga iaf, allt utomhus är extremt grönt, hästarna är minst sagt välgödda och undertränade och inomhus är det litet och hyllöst. 

Just nu önskar jag mest att jag hade sällskap av någon som pratade svenska, för när en grupp norrmän börjar skämta med varandra och jag sitter och ler som en idiot känner man sig bara allmänt utanför, men det blir säkert bättre :) 

Hoppas alla hemma i Sverige har det bra och om ni läser så får ni gärna skriva en rad om hur ni har det (dels för att jag undrar och dels för att det känns som om jag skriver av ingen anledning). Puss på er!

 
 
Elin

Elin

6 juni 2011 13:35

Jaaaaag läser såklart stumpan :) Låter ju som du har det braaaa, det där med norskan löser sig nog, kan ju inte vara värre än österlensskånska ;)

Saaaaaaaaaknar dig & alla andra, fast det är finfint i oskarshamn oxå!

(bilder bilder bilder tack!) :*

http://dressyrdrottningen.blogg.se

Christine

6 juni 2011 13:44

Borde inte du vara i skåne och leka sexig sekreterare eller nått sånt? :O Saknar dig med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christine - 12 juni 2011 20:04

Veckans stösta probelem har helt klart varit allt regn. Det började i onsdags kväll och slutade runt fredag lunch. På tosdagen och torsdags natten kom det över 50 (!) mm regn vilket på fredagen ledde till flera ras över E6 och vägen upp hit till hövr...

Av Christine - 7 juni 2011 19:56


Idag har vi haft fullt upp. Började dagen med stalltjänst och sedan avgick första ridturen klockan tio med sex ungar och tre hästar. Så det var bara att gå ut på fjällen (kändes som det gick väldigt mycket mer uppför än utför :O), men vi kom tillbaka...

Av Christine - 6 juni 2011 19:59

Så lite bilder då efte dagens trappatser. En del är från när jag och Caroline (tjejen som jag går med denna veckan) var ute med Torills (chefens) hundar Björka (kan vaa Birka) och Aik och de på stallet tog jag innan vi kvällsfodrade. Here they are an...

Av Christine - 5 juni 2011 06:49

Igår var det packning som gällde till midnatt och ändå lyckades jag inte hitta mig iPod :O Kan ju hända att den är med någonstans, men jag tror fortfarande att den ligger i gömmorna hemma :(. Dessutom rann tårarna konstant från klockan nio i stort se...

Av Christine - 3 juni 2011 20:26

Studenten togs i onsdags med stora delar av familjen och släkten samlad. Har fortfarande inte förstått att det är över, men det kommer säkert förr eller senare. På söndag alldeles-för-tidigt far vi till Hövringen, Norge och allvaret börjar. Kommer in...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2011
>>>

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards