Alla inlägg den 6 juni 2011

Av Christine - 6 juni 2011 19:59

Så lite bilder då efte dagens trappatser. En del är från när jag och Caroline (tjejen som jag går med denna veckan) var ute med Torills (chefens) hundar Björka (kan vaa Birka) och Aik och de på stallet tog jag innan vi kvällsfodrade. Here they are anyway :)

   Katten Mjao (älska namnet!), kaninen Martine och marsvinen som också heter något på M. Ja, jag jobbar på det xD
 

   Luna, det enda stoet i stallet, ska tydligen ha fantastiskt mjuk trav och galopp, men har inte fått chansen att prova än xD


   Hönan Precilla (tror jag) och hennes tupp (som också har ett namn, men jag återkommer)


   Getterna April, Maj och något till på M där April är mamman till de båda andra. Kan dock inte säga vem som är vem, trots att jag fått det utpeckat för mig minst två gånger^^


   Sorte Bill, som är pensionerad pga pålagringar i framknäna, utanför stallet :)


   Stallet som ligger i utkanten av byggnaderna. Hela området är förresten instängslat eftersom det går runt får fritt (!) på fjället och äter upp gräset annars... Viktigt att stänga grindarna här ;)


   En del av utsikten på promenadens högsta punkt :)


   Måste erkänna att det är väldigt vackert :) dessutom låg ett fågelbo precis intill med en nykläckt fågelunge i (ursöt!), försökte ta en bild, men den syntes inte :(


   Björka (Birka?) till höger och Aik till vänster på väg att dra med oss över hela fjället. Draghjälpen var välkommen i uppförsbackarna och lite lätt väldigt besvärlig i nedförsbackarna^^


Nä, nu har ni fått se lite av vad jag varit med om idag, och mer bilder kommer efter hand! :)

Av Christine - 6 juni 2011 11:24

Dagen började med frukost med mamma och morfar innan de åkte och sedan dess har jag hälsat på alla djuren (nej, jag kan inte se skillnad på grisarna eller lära mig getternas namn, men det löser sig). Hästarna verkar trevliga och i eftermiddag (under tiden som 81 ungar anländer) ska vi nog ge oss ut och rida en tur :) Har också blivit runt visad och fått lite tips och idéer längs vägen. Var hur som uppe alldeles försent igår (men det var det värt) så är en del trött nu, känns dock illa att gå och lägga sig redan så tänker värma rester från igår och chilla framför norska disney channel (nej, jag fattar inget, men disney är ju fantastiskt ;)). Ska försöka komma loss så jag kan ta lite bilder på djuren, mitt hus och området under eftermiddagen/kvällen. Några saker kan jag säga iaf, allt utomhus är extremt grönt, hästarna är minst sagt välgödda och undertränade och inomhus är det litet och hyllöst. 

Just nu önskar jag mest att jag hade sällskap av någon som pratade svenska, för när en grupp norrmän börjar skämta med varandra och jag sitter och ler som en idiot känner man sig bara allmänt utanför, men det blir säkert bättre :) 

Hoppas alla hemma i Sverige har det bra och om ni läser så får ni gärna skriva en rad om hur ni har det (dels för att jag undrar och dels för att det känns som om jag skriver av ingen anledning). Puss på er!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2011
>>>

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards