Alla inlägg den 12 juni 2011

Av Christine - 12 juni 2011 20:04

Veckans stösta probelem har helt klart varit allt regn. Det började i onsdags kväll och slutade runt fredag lunch. På tosdagen och torsdags natten kom det över 50 (!) mm regn vilket på fredagen ledde till flera ras över E6 och vägen upp hit till hövringen. Bland annat blev Jan, Torill och Caroline fast nere i Otta i flera timmar innan de bestämde sig för att gå hem (och tog sig förbi en blivande rasplats med några minuters marginal). 

Andra problem är att ensamheten verkligen börjar gnaga på mig. Saknar Bollerup som fan och alla underbara människor (som kanske kunde ta och fixa skype ngn gång?!). Känns även tomt att inte kunna ringa hem eller träffa min pojke som jag vill :s Fördel dock att han iaf vet hur man är social och använder skype xD

  I fredags efter att vägen rasat ihop gick strömmen under flera timmar så vi bestämde oss för att grilla. Självklart kom den tillbaka lagom till att grillen var varm, men trots allt en väldigt trevlig kväll :)


   Den lilla "bäcken" efter allt regn. Torill säger att hon aldrig sett den så här innan.


   På besök i Otta ("storstan") fick jag syn på denna skönhet in disguise. Fick även en runtvisning för att kunna hitta i stan (right, mitt lokalsinne är ju så välfungerande... :P) och var trevligt att se lite människor i rörélse igen. 


Övrig så önskas ännu en stalltjej hit i sommar bara. Lönen och villkoren är bra så om ni inte har sommarjobb, passa på! Behövs till mitten av Augusti ungefär ;)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2011
>>>

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards